Thursday, August 6, 2015

Mijn GISHWHES Week

Hallo iedereen,

Voor een paar weken was ik even helemaal verdwenen van de wereld, maar ik ben terug en wat een comeback ik in petto heb...

Deze week heb ik meegedaan aan GISHWHES (The Greatest International Scavenger Hunt The World Has Ever Seen). Ik kon maar meedoen tot vandaag, want morgenochtend vertrek ik op reis. Deze week was echt onwijs tof en ik kan niet wachten om er volgend jaar weer aan mee te doen!

Wat is GISHWHES?

De meeste onder jullie zijn waarschijnlijk niet bekend met het concept. Daarom heb je hier een handig filmpje dat alles een beetje uitlegt (in het Engels), maar toch ga ik zelf ook nog wat vertellen:



Het concept is ontworpen door de Amerikaanse acteur Misha Collins (bekend van Supernatural). Het is een internationale speurtocht gebaseerd op liefdadigheidswerk. De bedoeling is dat je een hele week lang gekke, abnormale, creatieve, lieve werkjes doet. Vorige jaren moest je bijvoorbeeld een veteraan een knuffel geven, kinderen in een ziekenhuis entertainen, soep op je vrienden blazen met een bladblazer, een jurk maken met gerief uit je badkamer, etc.

Het doel is gewoon dat je een fijne week hebt en de wereld voor een week lang een mooiere plaats maakt. De ervaring zelf is al een geweldige beloning, maar er is nog meer. Je doet dit allemaal niet alleen, maar in een team van 15 personen (van over de hele wereld!). Samen verzamelen jullie zoveel mogelijk punten want de hoofdprijs is EEN REIS MET HET HEEL TEAM EN MISHA COLLINS NAAR COSTA RICA!!!! (elk jaar is het een andere bestemming).

Om je in te schrijven moet je minimum iets minder dan €20 betalen. Deel van het geld dat wordt ingezameld gaat naar het betalen van de reis en de rest naar Random Acts. Je draagt dus sowieso een steentje bij aan een goede wereld.

Hoe zag mijn GISHWHES week eruit?

Dag #1:

Ik ben om 2u30 naar mijn vriendin haar huis gegaan in de namiddag om te beginnen aan de Hunt. Om 3 uur exact stond de "item list" online. We spendeerden de volgende 2 uren met het lezen van de lijst, aan te duiden wat we wanneer gingen doen, etc. De lijst bestaat uit een totaal van 213 items (!!!), waardoor er veel keuze was. Uiteindelijk kwamen we neer op 31 items die we konden doen. Om 5 uur zijn we dan direct begonnen met het eerste item: papieren vliegtuigjes vouwen en lanceren. Oh, en we mochten alleen maar onze mond gebruiken. Dit was héél moeilijk, maar het is toch gelukt!

Daarna moest ik helaas terug naar huis, maar na een paar uur zagen tegen mijn ouders kon ik terug gaan, om daar de nacht te spenderen. Eens dat ik daar toekwam begonnen we direct aan het volgende item: een hond maken uit maandverbanden en tampons.

Dit was zo leuk! Uiteindelijk was hij klaar en hebben we hem Crowley genoemd. Het was soms wel moeilijk, maar toch heb ik veel kunnen lachen.

Tenslotte begonnen we aan item #3: een nieuwsbericht maken over het einde van de wereld dat veroorzaakt zou zijn door Gishwhes. Na een tijdje brainstormen hebben we een geweldig idee gekregen en zijn dan begonnen met filmen om 2 uur 's nachts. Het heeft ons anderhalf uur geduurd om alles goed te krijgen, omdat alles natuurlijk veel grappiger is op zo'n uur. Uiteindelijk zijn we er toch in geslaagd om een mooie video te maken.

Maar toen kwamen we erachter dat hij te lang was... We mochten dus opnieuw beginnen. Na vele aanpassingen en nieuwe opnames hebben we het toch voor elkaar gekregen en om 4 uur konden we eindelijk ons bedje in.

Dag #2:

Om 11:15 u sprintten we uit ons bed omdat we nog naar de winkel moesten, en deze op zondag maar tot 12 uur open is. We kochten wat floss, 4 zakken marshmallows en een zakje met zaadjes voor peterselie. Dit waren allemaal dingen die we nodig hadden voor Gishwhes. We waren begonnen met de volgende opdracht: onze valies voor onze one-way trip naar Mars inpakken. Hiervoor hadden we de floss nodig (want volgens de regels moeten we 3 keer per dag flossen) en de peterselie (waar we in het groot 'KALE' op hadden geschreven, omdat we deze namelijk niet konden vinden in de winkel). We hebben dit item niet volledig afgewerkt omdat we geen genoeg ideeën hadden om dit verder te voltooien.

Daarna zijn we begonnen met de Eiffeltoren te bouwen uit marshmallows. Hier waren we wel een paar uur zoet mee! (pun intended) Toen we deze min of meer af hadden, zijn we hem buiten gaan zetten om hem vervolgens met kokend water weg te spoelen. Al ons harde werk voor niets... (Bedankt Felicia Day, om dit leuke item te schrijven!) Al bij al was het toch wel leuk om te doen!

Achter dit item, begonnen we met een heel gemakkelijke: een verdwijntruc. Ons doel was om deze blooper ongeveer na te maken:




Uiteindelijk is het ons min of meer gelukt om dit met een doek te doen.

Tenslotte ging ik naar huis om nog wat mails te sturen en codes te kraken voor Gishwhes, maar ik was toch wel blij om in mijn bedje te zitten!

Dag #3:

Deze dag was ik helemaal alleen en heb ik dus niet zo veel gedaan. Ik heb enkele mails gelezen die met Gishwhes te maken hadden, aan wat mensen gevraagd of ze mij konden helpen (en dat konden ze!) en dan nog wat gerust. Deze week was één en al fun, maar je had er wel energie voor nodig!

Dag #4:

Deze dag was ook vrij rustig. Het enige dat ik gedaan heb was een snor getekend op mijn gezicht en er een foto van genomen.

Dag #5:



Eindelijk nog eens een dag waarop er veel leuks ging gebeuren! Ik stond op, maakte me klaar en vertrok met de fiets naar mijn vriendin. Daar zijn we bij haar thuis begonnen een reusachtig nest te maken van takken. Dan heb ik mijn vriendin verkleed als een Russische pop (je weet wel, die die je zoveel keer uit elkaar kunt halen.) en een foto genomen als ze erin zat. Na dit op te ruimen, zijn we begonnen aan iets dat enorm lang duurde: een slakkenrace. Ligt het aan mij of hebben slakken geen gevoel voor richting? Ik heb verschillende slakken geprobeerd, maar uiteindelijk heeft mijn slak (Dean genaamd) gewonnen!

Toen aten we snel iets (wat je wel snel vergeet tijdens gishwhes... De vorige keer hadden we niet eens gegeten op de middag omdat het zo druk was). Na het eten schilderden we erop los op onze t-shirt, en moesten we die direct aandoen. (TIP: wacht tot de verf droog is, het is héél ongemakkelijk en er hangt overal verf). Met de boodschap 'Save The Unicorns' op onze t-shirt en een petitie hiervoor in de hand vertrokken we naar Gent.

We liepen rond op de Korenmarkt opzoek naar slachtoffers die gek genoeg waren een petitie te tekenen voor eenhoorns te redden. We hebben uiteindelijk 2 mensen gevonden, wat eigenlijk wel voldoende was.

Na een lang dag gingen we naar huis en wisten we dat we een goede daad gedaan hadden.

Dag #6:

Mijn vriendin stuurde mij een foto door van het brood in de vorm van Princess Leia haar hoofd. Om helemaal uit brood gemaakt te zijn zag het er fantastisch uit!

En hier eindigt het avontuur dan. Ik heb de blauwe nagellak van mijn rechterpink afgedaan en toen viel het mij in dat dit het was. (De blauwe nagellak op de rechterpink was een deel van het reglement, wat ik dus natuurlijk moest volgen.) (Dit was niet echt verplicht.)

Zo, ik hoop dat jullie het fijn vonden om mijn bizarre week eens te volgen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen (ook al heb ik zo weinig foto's kunnen toevoegen wegens het feit dat het niet toegestaan is foto's van de Hunt te delen vooraleer deze gedaan is) en misschien zie ik volgend jaar iemand van jullie die hieraan meedoet!



3 comments:

  1. Ziet er echt suuuper leuk uit! Ben blij dat je zo een fijne tijd gehad hebt :D ennuh trouwens, sinds wanneer mag jij van je ouders zo naar Gent? 😏

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nou ja, als ik gevoerd wordt met de auto kan dat blijkbaar wel haha!

      Delete
    2. Dat is heel goed om te weten :D

      Delete

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik