Wednesday, May 11, 2016

Een Open Haatbrief Aan De Maatschappij

Beste,

Ik ben heel blij dat je - net zoals mij - heel hard uitkijkt naar de zomer. De zomer is immers ook mijn favoriete tijd van het jaar. Wel vind ik het jammer dat, ondanks dat de zomer nog niet begonnen is, je er al in geslaagd bent om de mijne te verpesten.

Misschien zie je het zelf niet, maar hoe ziek ben je wel? Overal waar ik kijk, zie ik één of andere nieuwe tip om te slanker te worden. Waarom? Waarom kan je het gewoon niet accepteren dat niet iedereen slank hoeft te zijn? Kun je niet voor één keer uit mijn hoofd blijven met al je stomme opmerkingen?

Ik dacht echt dat ik erin ging slagen dit jaar. Ik voelde me vrij zelfzeker en was er 100% zeker van dat ik deze zomer lekker naar buiten kon in mijn bikini. Niet te dik, niet te dun, gewoonweg tussen de twee, zonder problemen. Maar neen, elke zomer sta je weer in mijn gezicht te schreeuwen dat ik moet zijn wie je wilt dat ik ben.

Ik probeer zo hard om ervoor te zorgen dat je mij accepteert, maar je spartelt de heel tijd tegen. Je blijft denken dat je het beter weet, je laat mij onzeker staan, je ruïneert mijn leven.

Ik wou dat ik mijn uitgesproken persoonlijkheid, mijn vreemde keuze voor kledij en mijn uiterlijk zonder problemen kon tonen aan iedereen, maar door jou voelt dat fout.

Je laat me denken dat het niet ok is, dat ik er hoe dan ook nooit goed kan uitzien. Je bent een gruwelijk monster. Een demon die iedereen probeert te bezitten. Daarom haat je het als we tegen de stroming ingaan: je kan ons niet vast nemen met je klauwen.

Je mag doen wat je wilt, maar mij krijg je niet. Nog niet. Nooit niet. 

Morgen sta ik op en zal ik met een lach in de spiegel kijken, want mij krijg je niet klein. 
Nu niet. Nooit niet.

Geniet van je zomer. X


1 comment:

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik