Wednesday, September 23, 2015

9 Dingen Die Ik Leuk Vind Aan De Herfst

Het wordt stilletjes aan kouder, de dagen worden stilletjes aan korter en de blaadjes beginnen lichtjes aan te verkleuren... De herfst is begonnen! Astronomisch gezien (bekeken van de stand van de zon ten opzichte van de aarde) begint de herfst op 23 september dit jaar. Vandaag dus! (Wist je dat hij astronomisch gezien nooit op de 21ste september begint?) Maar soit, genoeg nerd-feitjes. Ik ben alleszins héél blij dat de herfst er weer is! Meestal ben ik hier minder enthousiast over, aangezien het betekent dat ik vaarwel moet zeggen tegen de zomer... Daarom wil ik een een post maken met dingen die ik leuk vindt aan de herfst, om samen met jullie het najaar optimistisch in te stappen.

1. Een lekker kopje thee drinken


Helemaal bovenaan zet ik toch wel mijn grote favoriet: thee drinken. In de zomer ben ik geen fan van warme dranken te drinken, daarom ben ik heel blij dat ik elke avond weer een lekker kopje thee kan drinken. Heerlijk!

2. Series kijken


Niet dat ik dit deze zomer niet gedaan heb, maar in de herfst is het veel gezelliger om naar series te kijken. Een lekker kopje thee, een warm dekentje en een leuke serie geven me echt zo'n goed gevoel. Ook is de herfst belangrijk in TV-land, want dan begint het nieuwe seizoen van series zoals Supernatural, The Walking Dead, American Horror Story, etc. (je kent zelf ook nog wel eentje)

3. Boeken lezen


Zelf lees ik super graag boeken, maar maak ik er niet genoeg tijd voor. Ik vind het altijd leuker om een boekje te lezen als het buiten koud is. Nogmaals, de thee en het warme dekentje maken het echt af voor mij. Momenteel ben ik Throne Of Glass van Sarah J. Maas aan het lezen. Het is een fantasy-boek, wat niet helemaal mijn boekgenre is... Het heeft iets mee van The Hunger Games en Game Of Thrones en tot nu toe vind ik het echt wel al een leuk boek. 

4. Kaarsjes

Niets beter dan een paar kaarsjes in huis aansteken. Het maakt alles veel gezelliger! En vooral geurkaarsen, waardoor de kamer gevuld wordt met die lekkere geur. Hmmm...

5. Najaarskleren


Ik kleed mij heel graag in het najaar, omdat het zo verschilt met wat ik in de zomer draag. Comfort is voor mij het belangrijkste in een outfit. Ook is het veel leuker om mijn haar los te laten zitten.

6. Mijn verjaardag

Mijn verjaardag valt begin oktober en stiekem vind ik het wel leuk dat het in de herfst valt.

7. Halloween

Op Halloween doe ik graag iets leuk met wat vriendinnen of kijk ik gewoon naar een leuke, enge film. Het voordeel van Halloween is dat er veel op tv zijn, maar dat je ook schaamteloos horrorfilms kunt kijken om helemaal in de Halloween-stemming te komen. (En ja, The Nightmare Before Christmas kan je PERFECT op Halloween kijken)

Ik vind het persoonlijk ook geweldig om met wat vriendinnen naar horrorfilms te kijken.

8. FACTS

Wanneer je herfst zegt, denk ik ook direct aan FACTS. Normaal gezien valt dit het laatste weekend van oktober, maar dit jaar hebben ze het een maand vroeger gepland. (Het is een beetje Rock Werchter-omstandigheden: ze vervroegen het voor iemand, die uiteindelijk niet kan komen... Zowel op beide evenementen kan de artiest er ook niet veel aan doen...)

Voor zij die niet familiair zijn met FACTS: het is een beetje de Vlaamse versie van de Comic Con. Het is een conventie voor fantasy, anime, science-fiction, comics en alles wat er bij past. Ikzelf ga dit jaar voor de 3de keer (mét cosplay) en ik kijk hier heel hard naar uit! Ik zal hier zeker een blogpost over schrijven. Nog een paar nachtjes slapen en het is zo ver...

9. Herfstmuziek


Tijd om de iets rustigere liedjes boven te halen. Wat akoestische gitaar, indie rock toestanden. Heerlijk.


Zo, dat was het dan weer! De herfst is nog maar net begonnen en ik zie het al helemaal zitten. En jij, wat vind jij leuk aan de herfst?

X







No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik