Monday, September 28, 2015

FACTS 2015

Dit weekend was het paleis voor de nerds weer eens geopend: FACTS. Voor zij die niet bekend zijn met dit fenomeen: FACTS is een conventie in Flanders Expo (Gent) voor anime, games, fantasy en sci-fi. Ik ben al 3 keer geweest ondertussen, en het blijft elk jaar even leuk als het jaar ervoor! Ik keek al het hele jaar uit naar deze ene dag dat ik zou gaan (FACTS duurt 2 dagen lang, maar ik ging maar één dag).

Naast alle leuke kraampjes en activiteiten die er te doen zijn, blijft het bekijken van cosplayers mijn favoriete ding. Wat zitten er daar toch meesterwerken tussen! Zoals elk jaar ben ik met veel op de foto gegaan, maar dit jaar verschilde net een beetje meer dan de anderen... 


Dit jaar heb ik namelijk eens deftig gecosplayd en man, wat een verschil dat maakte! Ik ben gegaan als Castiel uit Supernatural en wat een reactie ik daarop kreeg!  Ik kwam nog maar binnen en kreeg al complimenten over hoe goed mijn cosplay was. Velen herkende mijn personage direct en wouden op de foto en mede-cosplayers van Castiel waren even enthousiast als mij. Zelfs CosplayCloud vroeg of ze een foto mochten maken (wat voor mij echt heftig is!) en vele fotografen wouden ook graag een foto van mij nemen. Ze bekeken mij wel af en toe eens raar wanneer ik hén bedankte voor de foto. Ook zijn er veel fans van de show die met mij op de foto gingen! Ook hoorde ik overal om mij heen "Omg kijk, het is Castiel!" of "HOLY SHIT CASTIEL OMG", wat natuurlijk een lach op mijn gezicht toverde.

Een van de leukste momenten van de dag was toch wel de groepsfoto's op het einde van FACTS. Verschillende Belgische fandoms hadden een foto-moment aangevraagd en dit ook gekregen. Zo gingen mijn vriendin en ik naar het grasveld waar alle foto's getrokken werden: wat was dit leuk! Nerds zijn hilarisch, als ik eerlijk mag zijn. Komt er iemand met een vlag op de berg gelopen, beginnen verschillenden te roepen "WE CONQUERED THIS MOUNTAIN!!!". Ook de Joker was hilarisch, die helemaal zot kwam van de hoeveelheid Castiels. 

Dan, tijdens de groepsfoto van Firefly/Serenity riepen ze door de megafoon: "Wat meer enthousiasme!", waarop die naast mij riep:"Wat verwacht je dan? Onze show is gecanceld." Ook had onze vriend van CosplayCloud wel een straffe uitspraak gemaakt tijdens de groepsfoto van de Doctor Who fans en Sherlock fans: "Om eerlijk te zijn kan ik Benedict Cumberdink niet af." Ouch, die uitspraak had hij beter niet gemaakt...

De Supernatural fans waren dan weer allemaal in een fan-freakin'-tastic bui. Zo begonnen ze spontaan de Supernatural Parody te zingen.

Dan werd er door de megafoon geroepen: "Op 3 roept iedereen "Son of a bitch", wat dus luidkeels geroepen werd.

En dan was er nog de gast die riep: "Scream if you're mom's burning on the ceiling!!"


Wat was dat toch fijn...


Na 2 uur zijn we dan eindelijk van de parking geraakt en met zere voetjes gingen we dan terug huiswaarts. Zo, zo, dat was dan FACTS voor mij. Héél véél fandom-related dingen hier... Om af te sluiten wil ik jullie graag nog tonen wat ik allemaal gekocht heb.

Een beetje zout, om de geesten weg te houden.

Dean's blue steel en Sammy aan zijn zijde op mijn t-shirt.
Een funko van Dean Winchester.

Een nieuwe muts voor deze winter.

Sociaal Incapabele Michiel kon natuurlijk niet ontbreken.

Bedankt VIER!

Destinyblue stond er dit jaar weer met haar prachttekeningen.






4 posters voor €10 ?! Hell yeah! 





































Als laatste zie je dan nog de fameuze Death Note uit de gelijknamige (fantastische) anime! Zo, dit was het dan. Was jij aanwezig op FACTS? Wat vond je ervan? En zie ik je volgend jaar? 


X





1 comment:

  1. wooow die muts ziet er super leuk uit! Ben blij dat je zo'n fijne dag gehad hebt :D

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik