Saturday, September 19, 2015

Mijn Favoriete Boeken

Dat lege gevoel wanneer je net klaar bent met een prachtig boek te lezen. De bladwijzer is niet meer nodig, je doet het boek dicht en je legt hem weg. Je mag misschien aan het einde zitten van het boek, maar een goed boek draag je toch altijd een beetje met je mee.

Zo heb ik er een paar die ik vandaag graag met jullie wil delen. Zelf lees ik super graag, maar vindt het jammer dat ik weinig tijd heb om te lezen. Nu het schooljaar weer is begonnen, lees ik ook meer (hoe gek het ook klinkt). Ik heb altijd een boek mee in mijn rugzak en ik lees er maar al te graag in!

Over sommige boeken kan ik uren praten en als je wil volgen welke boeken ik lees / wil lezen dan kan je hier een kijkje nemen naar mijn Goodreads. Vandaag wou ik het graag hebben over mijn top 3 boeken. Dit zijn boeken die mij altijd een beetje zullen bijblijven en die ik voor altijd wel zal aanraden aan anderen. Neem je even een kijkje?

1. Anna Dressed In Blood - Kendare Blake

Ik wil graag beginnen met het boek waarmee ik terug de kriebels om te lezen heb gekregen. Sinds ik naar het middelbaar ging ben ik véél minder beginnen lezen. Jammere zaak als je het mij vraagt. Toen ik dus van school veranderde in het 4de jaar, kwam ik in een klas met 2 mensen terecht. Beide hadden altijd een boek bij en lazen altijd veel. Toen we eens een uurtje studie hadden, bood één van de twee mij een boek aan die ze nog in haar kluisje had liggen. Ze vertelde mij dat het een tof boek was, maar toch niet helemaal haar genre. Ik mocht het haar teruggeven als ik het volledig had gelezen. Binnen de drie schooldagen had ik dit boek uitgelezen en wow! Wat had ik dat gemist! 

Het genre van dit boek is horror. Je moet ervoor zijn, in mijn mening. Ikzelf ben een énorme horror-fan. Al van toen ik klein was, las ik doodgraag de Kippenvel reeks van R.L. Stine. Even terzijde: mijn favoriete boek uit die reeks was "Het Horrorhuis". Wat een prachtboek dat dat was... Zelf hoop ik om alle boeken eens te kopen en er een verzameling van te hebben. 


Ook kijk ik graag naar horrorfilms, dus dit verhaal had mij direct mee. Het is al een jaar geleden dat ik dit boek heb gelezen en dus kan ik nog maar vaag herinneren over wat het gaat. Ik heb dus een beetje vals gespeeld en op Goodreads de korte inhoud opgezocht. (Ja, zeg, er zit één scene vanuit het boek vast in mijn hoofd, maar ik kan het toch niet beginnen spoilen?) Soit, het verhaal gaat dus over onze goeie vriend Cas Lowood die geesten jaagt. Hij denkt dat het weer een normale jacht gaat zijn, maar het loopt helemaal een andere kant op. "Anna" is een duologie waarvan ik helaas alleen nog maar het eerste boek heb gelezen. Ik heb nu énorm veel zin om het nog eens te lezen, samen met het vervolg.


(Wat ik wel héél toevallig vind is dat ik TOEVALLIG grote fan was van dit boek over iemand die geesten jaagt en een persoon die Cas heet, terwijl mijn favoriete serie (lees hier!) gaat over 2 broers die geesten jagen. Oh, en heb ik al verteld over de engel die erbij komt in seizoen 4: Castiel, of zoals de gebroeders Winchester hem noemen; Cas.) 


Die voortekens toch...

2. This Song Will Save Your Life - Leila Sales

Dit was het eerste boek dat ik op Tumblr voorbij zag komen dat ik moest en zou lezen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik kocht het boek en man, ik was verkocht. Het boek gaat over de depressieve Elise, die iets vindt om voor te leven: muziek. 


Het is een boek vol met goed advies voor het leven en er zijn echt prachtige momenten in het boek. Ikzelf kan mij énorm plaatsen in het verhaal van Elise. Ze probeert zo hard om populair te zijn dat ze eraan kapot gaat. Het enige wat haar nog kan redden is haar muziek. De eerste pagina begint prachtig en het einde is prachtig. 

3. All The Bright Places - Jennifer Niven

Dit is één van de mooiste boeken die ik ooit gelezen heb. Ook heb ik nog nooit zoveel geweend bij het lezen van een boek. Ik heb zoveel moeite gehad met dit boek achter mij te laten toen hij uit was.
Het boek gaat over een jongen genaamd Finch, die suïcidaal is en een meisje, Violet, die op het punt stond haar leven te nemen. Ze had echter niet gerekend op Finch, die haar heeft overgehaald om niet van de toren de springen. Niemand komt ooit te weten dat Violet eigenlijk zelfmoord wou plegen, want zogezegd had zij Finch gered. De twee worden natuurlijk verliefd op elkaar en het is een prachtig verhaal... 


Mijn hart breekt nog steeds wanneer ik terugdenk aan dit verhaal. Het is écht een van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen en zonder erbij na te denken , raad ik dit aan aan iedereen die een boek zoekt om te lezen. Zelf ben ik (heel stiekem) verliefd geworden op Finch. Ik kan uren en uren blijven schrijven over wat dit boek met me deed, maar vertrouw me als ik dit zeg: dit boek moet je gewoon gelezen hebben in je leven. Oh man, alle 'feelings' die ik had bij dit boek zijn terug aan het komen...



BONUS: I'll Give You The Sun - Jandy Nelson

Dit boek heb ik nog maar net uitgelezen en ik vond het een prachtig verhaal. Als je een verhaal zoekt om helemaal verliefd op te worden dan is dit hét verhaal. Het gaat over een tweeling die op een gegeven moment hun moeder verliezen en dan helemaal uit elkaar gerukt worden. Beide worden ze verliefd, maar liefde is toch een beetje ingewikkelder dan verwacht...

Je volgt zowel het verhaal van Jude en Noah, alleen op een ander moment van elkaar. Dit maakte het voor mij even verwarrend. Ook draait het enorm om kunst, wat ik fantastisch vind. Zowel Noah als Jude zijn echte kunstenaars. Dit is echt een boek dat je moet gelezen hebben.


Zo, dat waren dan alle boeken die ik met jullie wou delen. Laat zeker een reactie achter met jouw favoriete boeken, want hoe meer boeken, hoe meer vreugde!

X

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik