Thursday, September 3, 2015

De TV show tag

Hallo!
Zelf ben ik een enorme fan van tags. Ik vind ze leuk om te lezen en om zelf in te vullen. Ik heb het internet afgespeurd op een tag en ik vond deze op deze Engelstalige blog. Deze tag telt 21 vragen die vooral gaan over je favoriete show (nou, dat is dan van geluk spreken dat ik die heb!)
Voel je vrij om zelf deze tag in te vullen, hier is de mijne al:

1) Wat is je favoriete tv show?
Ah, we beginnen eens met een gemakkelijke. Supernatural.


2) Van 1-10, hoe geobsedeerd ben je met de show?
Als ik eerlijk ben, is het toch wel 10.

3) Zijn er vrienden van jou die de show kijken? Zijn ze ook zo geobsedeerd als jou?
Ik heb zelf denk ik 4 vrienden die het kijken. Twee daarvan zit nog maar in seizoen 2 en zijn totaal niet geobsedeerd, de andere in seizoen 6 en is een beetje geobsedeerd en de andere heeft alle 10 de seizoenen gezien en is even geobsedeerd als mij. 

4. Hoe heb je de show gevonden?
Ik zit nu al een tijdje op Tumblr, en al vanaf dag 1 passeerde er wel een gif van de show op mijn dashboard. Hoe langer ik op Tumblr zat, hoe meer ik het concept van de show wel een beetje begon te snappen. Dit wakkerde mij aan om er aan te beginnen. Toen mijn vriendin mij vertelde dat de show geweldig was, moest ik er wel mee beginnen. (PS: Die vriendin heeft er spijt van dat ze mij de show heeft aangeraden, omdat ik over niets anders meer praat. Oeps...)


5. Wat was je eerste gedacht van de show en is die veranderd?
Mijn eerste gedachte was: "Oké, deze show heeft alles wat ik van een show zou willen hebben. Holy crap." (PS: ik overdrijf echt niet). En die gedachte is nog niet echt veranderd... (Thanks Eric Kripke!)

6. Waarom vind je de show leuk?
In het begin vond ik de show vooral leuk omdat het deze 2 broers waren, samen op zoek naar hun vader, die ondertussen bovennatuurlijke wezens jaagden. Ook de muziek (klassieke rock) was direct een groen licht voor mij. De band tussen de broers is gebleven, de muziek ook en de monsters zijn een beetje gedaald. Ik zou het zo fijn vinden moest The Darkness een shape-shifter ofzo met zich meebrengen!


Wat ik ook heel leuk vind aan de show zijn de personages. Van de Trickster (AKA Gabriel) en Charlie tot Lucifer en Crowley (rijmt dit???). Zelfs de slechteriken zijn fantastisch! Ik denk dat ik enkel Abaddon, Metatron en Samuel echt niet leuk vind. Nochtans haatte ik die eerste twee niet helemaal. Samuel wel. Ik mag Samuel niet.

7. Wie is je favoriete personage uit de show?
Dean Winchester. Van aflevering 1 was ik al een Dean-girl.


8. Wie is je minst favoriete personage uit de show?
Samuel. (Voor moest dit nog niet duidelijk zijn)


9. Hoe zou je je favoriete personage vermoorden?
Dean is al veel te veel doodgegaan. Maar moest ik zijn allerlaatste adem mogen schrijven, zou hij doodgaan om zijn broer Sam te redden.


10. Wie is je crush uit de show?
DEAN WINCHESTER.


11. Als je een personage mocht zijn, wie zou je dan zijn?
Hmmm, dit is een moeilijke. Ik zou graag de vrouwelijke versie van Kevin Tran geweest zijn.


12. Wat is je favoriete episode?
Oké, deze is heel moeilijk. Vroeger was dat sowieso Mystery Spot. Nu zou ik denk ik voor The French Mistake gaan, maar die staan close met Dog Dean Afternoon, Changing Channels en Bad Day at Black Rock

Jared Padalecki en Jensen Ackles in The French Mistake

13. Wat was je favoriete seizoen?
Om héél eerlijk te zijn, seizoen 8. Ondanks dat deze niet zo heel geliefd was, vond ik dit echt hun beste seizoen. Hij zat goed van drama, spanning en humor. Hij had ook afleveringen zoals Hunteri Heroici, LARP and the Real Girl en Bitten.


Ik vond het concept van de trials heel leuk en vond het fijn omdat er een goede portie Crowley, Sam, Dean, Castiel, Kevin en Charlie in zat. Dit is ook het eerste seizoen waarin de Men Of Letters Bunker wordt geïntroduceerd en ik heb altijd al gehoopt dat ze daar zouden blijven! Ook is de seizoensfinale, Sacrifice, mijn favoriete seizoensfinale. Het is hun sterkste aflevering ooit, met geweldig acteerwerk en een prachtige cinematografie. 

14. Kijk je het als het live is op TV of op een andere manier?
Helaas op een andere manier. Ik leef nu namelijk niet in Amerika en op televisie zenden ze het al helemaal niet uit.

15. Wie 'ship' je?
Om eerlijk te zijn? Niemand. Ik vond de relatie tussen Lisa en Dean prachtig, maar die is hartbrekend uitgedraaid. (Inderdaad, ik ship noch Destiel, noch Wincest, noch Sastiel)


16. Volg je de cast op Twitter?
Ik denk dat ik de meeste uit de show wel volg. Ik volg eerder de mensen uit de laatste paar seizoenen, dan die uit de eerste paar seizoenen.

17. Wat doet je denken aan de show?
Ik reageer op bijna alles met een referentie naar de show. Ook zijn er een paar liedjes uit Dean zijn playlist die mij direct aan de show doen denken.

18. Welk personage uit de show zou je graag eens ontmoeten?
Castiel! Ik zou het zo grappig vinden om te zien hoe hij als engel op alles reageert. Dit is de laatste seizoenen veel verbeterd, maar hij snapt mensen nog altijd geen 100%.


19. Als je één van de acteurs zou kunnen ontmoeten, wie zou het dan zijn?
Ah man, dat is wel een héél moeilijke. Ik ben echt gewoon aan het twijfelen tussen Misha, Jensen en Jared. Jensen omdat hij mijn favoriete personage speelt, Misha omdat die hilarisch en lief is en Jared omdat ik het meest op hem lijk en hem echt fantastisch vind. Ah man, ik kan echt niet kiezen. Deze vraag is veel te moeilijk. Ik geef het op.

20. Welke acteur heeft het meeste gemeenschappelijk met zijn personage?
Ik denk dat Jensen het meeste gemeenschappelijk heeft met Dean. Ze luisteren een beetje naar dezelfde muziek, Jensen is ook eerder stoer (maar ook wel wat soft), Jensen houdt ook veel van Baby en hij is even beschermd als Dean.


21. Welke shows raad je ook aan om te kijken?
Wow, uhm, Sherlock en Doctor Who vind ik leuk. Ik ben net begonnen met Arrow en dat ziet er ook wel goed uit. The Walking Dead en How To Get Away With Murder zijn ook aanraders. Dexter vind ik ook een goede show. Ik zal het hierbij laten.



Zo, dat was dan mijn tag! Ik heb hier veel te veel plezier mee gehad. Zoals jullie hebben kunnen merken, is dit een serie die dicht bij mijn hartje ligt. Tien seizoenen sterk en het einde is nog lang niet in zicht! Ik raad jullie zeker aan om deze tag ook te doen en als je hem doet, laat dan zeker een linkje achter in de comments!

X

1 comment:

  1. Wow, dit In echt hele andere series dan die waar ik naar kijk. Misschien probeer ik er wel eens een paar van uit :-)

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik