Saturday, January 16, 2016

Boeken Die Ik Dit Jaar Zeker Wil Lezen


Ik heb zonet The Assassin's Blade van Sarah J. Maas uitgelezen en daar heb ik toch heel veel plezier mee gehad. Één van mijn voornemens is om meer te lezen dit jaar, en dat ziek ik nu meer dan ooit zitten. Ik heb een account op Goodreads (een site die ik echt kan aanraden als je veel leest) en mijn 'to-read' lijstje staat behoorlijk vol. Maar wat zijn nu écht de boeken die ik zeker wil hebben gelezen dit jaar?

Anna Dressed in Blood + Girl Of Nightmares - Kendare Blake

Om te beginnen heb ik twee boeken als één gerekend, omdat ik Anna Dressed In Blood namelijk al gelezen heb. Het was het boek waardoor ik weer helemaal verkocht was aan het lezen, maar ik heb nooit het vervolg kunnen lezen! Anna Dressed In Blood is één van mijn favoriete boeken, dus ik kan met moeite geloven dat ik dit verhaal nog niet afgemaakt heb... 

You're Never Weird On The Internet (Almost) - Felicia Day

Dit boek is een autobiografie van Felicia Day. Ze vertelt hierin over haar jeugd, haar moeilijkheden en haar bizarre anekdotes. Ik ken Felicia Day vooral van Supernatural, maar ze is ook immens populair geworden met The Guild, een internetshow. Momenteel doet ze veel voor Geek & Sundry en Felicia Day is één van de grappigste vrouwen die ik ken. Dit boek is dan ook vooral humoristisch, met toch wel goed en serieus levensadvies. 

Zeus Grants Stupid Wishes: A No-Bullshit Guide To World Mythology - Cory O' Brien

Mythologie uitgelegd door het internet? Wonder bij wonder is er zelfs een boek van verschenen! Het boek bevat verschillende mythen van over de hele wereld en legt ze uit op een manier dat kan gezien worden als onbeleefd, overdreven en vulgair. Ik heb al enkele fragmenten zien verschijnen op het internet, en het lijkt mij een ludieke manier om de wereld van de mythen beter te leren kennen. Want - let's face it - mythen zijn nooit bedoeld om mooie verhaaltjes te zijn. 

The Shining - Stephen King

Ik wil al een tijdje eens een boek van Stephen King lezen, aangezien ik grote fan ben van horror-boeken. Waarom begin ik dan maar niet met een klassieker? De verfilming heb ik al gezien en die heeft mij alleen maar aangespoord om dit boek te lezen. Ik hoop het deze zomer te kunnen lezen, want wat is een zomer nu zonder een goed boek?

Lockwood & Co #2: De Fluisterende Schedel - Jonathan Stroud

Helaas kon ik mij niet lang genoeg inhouden, en kocht ik dit boek in de lokale boekenhandel in het Nederlands. Altijd jammer, wanneer ik het niet in het origineel kan lezen. Toch heb ik enorm genoten van het eerste boek in de reeks: De Schreeuwende Wenteltrap. Het verhaal gaat over 3 jongeren die geesten jagen. De personages hebben allemaal hun eigen karaktertrekjes en ik kan mij echt enorm amuseren met deze boeken. Deze mag dit jaar zeker niet ontbreken.

Crown Of Midnight + Heir Of Fire - Sarah J. Maas

Natuurlijk kan het vervolg op het eerste Throne Of Glass boek niet vergeten worden. Dit jaar wil ik zeker deel 2 en deel 3 lezen. Ik hoop ook dat ik deel 4, Queen Of Shadows, ook nog kan lezen. Ik heb me voorgenomen om de hele reeks in paren te lezen. Zo las ik boek 1 en boek 0.1-0.5 (de prequels) na elkaar met een kleine pauze tussen om wat andere boeken te lezen. Deel 2 en 3 wil ik ook in een paar lezen en tegen dan zal deel 5 misschien uitgekomen zijn, waardoor ik deel 4 ook ineens kan lezen. Ik ben vooral van plan om veel te lezen in mijn zomervakantie.

Warm Bodies - Isaac Marion

Last, but not least hebben we Warm Bodies. Als je mijn blog al een beetje heb gevolgd, weet je dat ik met veel lof heb gesproken over de film. Wat blijkt:het is gebaseerd op een boek! Na het zien van de film wou ik hem onmiddellijk lezen. Hopelijk hoef ik niet te lang te wachten.

En jij, welke boeken wil jij dit jaar zeker lezen?




4 comments:

  1. Leuk lijstje! Ik denk dat ik beter niet begin met mijn lijst hier op te schrijven, want dan ga ik nog een tijdje bezig zijn hihi. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik hoop dat je alle boeken die je wilt dit jaar kan lezen! :) X

      Delete
  2. Ik ben zelf helemaal geen boekenlezer, maar jouw boekenlijstje vind ik toch wel interessant! :-D

    Liefs Astrid (Timeless Elegance)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat leuk om te horen! Ik heb een tijdje ook geen interesse meer gehad in lezen, maar ik zeg het je: je moet dat ene boek vinden dat de vlam in je aanwakkert om weer meer te lezen. Veel liefs X

      Delete

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik