Sunday, January 3, 2016

Mijn Voornemens - 2016

Gelukkig nieuwjaar! Het nieuwe jaar is officieel gestart en overal hoor je mensen praten over hun nieuwe voornemens. Zelf ben ik enorme fan van voornemens, omdat het als het ware een paar doelen die je zet voor het nieuwe jaar te verbeteren. Je kon reeds al lezen hoe het afgelopen is met mijn doelen van vorig jaar, en nu heb ik mijn lijstje af met nieuwe voornemens. Kijk je mee?

Meer blogposts schrijven
Ik heb me voorgenomen om toch minstens één post online te zetten per week. Ik vind het bloggen enorm leuk en zo hou ik mij toch ook intensief bezig met mijn moedertaal. Ook kan ik eventjes kwijt wat er in mijn hoofdje omgaat én ik kan hier later vol vreugde op terugkijken.

Minstens één 30 day challenge voltooien
Je kent het wel, de befaamde "30 day challenges". Je hebt ze voor van alles. Ik zou graag eens één helemaal voltooien. Meestal begin ik er aan, maar maak ik ze nooit af.

bron
Meer sporten
Dit gaat een beetje samen met het vorige. Ik wil toch écht wel meer sporten. Vooral wil ik leniger worden en een betere conditie in het algemeen opbouwen. Dit is toch echt een doel die ik voor dit jaar heb.

Meer dansen
Voor het laatst heb ik mijn liefde voor dans weer teruggevonden en nu kriebelt het toch wel wat. Ik wil doodgraag terug dansen en dat kan wel eens goed betekenen dat ik mijn gitaarlessen hiervoor zal moet opgeven.

Meer zelfvertrouwen kweken
Vorige jaren is mijn zelfvertrouwen enorm gestegen, wat heel fijn is. Ik vind dit heel belangrijk en wil hier dus veel tijd insteken.

Minstens één cosplay maken
Vorig jaar had ik een enorm gezellige tijd op FACTS, met dank aan mijn cosplay. De zere schouders en voetjes waren het echt wel waard. Dit jaar hoop ik een nieuwe cosplay te maken. Momenteel heb ik dit al een beetje uitgesteld, wegens de kostprijs van dit projectje.

Meer scripts schrijven
Vorig jaar heb ik ook voor het eerst een script geschreven. Momenteel is hij in de 60 pagina's lang, maar ik zou hem toch graag ietsje langer willen maken. Ook heb ik al enkele ideeën voor nieuwe scripts en die zou ik ook graag schrijven.

Basis astronomie leren
Ik ben altijd al een grote fan geweest van de sterren en planeten, maar ik wil mij hier dit jaar toch een beetje in verdiepen. Het leek me altijd al een interessant onderwerp.

Meer koken
Ik help mijn vader vaak in de keuken en blader regelmatig eens door kookboeken. Ook vind ik het wel leuk om kookwedstrijden te kijken of simpelweg een ander kookprogramma. Ik wil echt graag van koken een hobby maken, omdat dit toch iets is dat ik in het dagelijkse leven zal moeten doen. Ik ben een enorme fan van eten, dus dit wil ik toch zeker meer doen!

Meer lezen
Ik lees heel graag! Ik hou enorm veel van horrorverhalen, maar ook contemporary YA boeken staan op een welverdiende tweede plaats. Helaas heb ik niet zoveel tijd om te lezen, of neem ik er niet zoveel tijd voor. Ik heb toch enkele boeken op mijn lijstje staan om dit jaar te lezen.

Mezelf op de eerste plaats zetten
Ik probeer dit de laatste tijd wat meer te doen, maar dit is iets dat me toch niet echt denderend lukt. Het klinkt misschien vrij egoïstisch, maar ik ben nu eenmaal iemand die zichzelf meestal keer op keer opoffert voor de anderen. Ik sta niet stil bij mijn mentale (en fysieke) gezondheid en ik wil niemand teleurstellen. Als een introvert iemand zorgt dit er ook ineens voor dat ik snel uitgeput ben. Dit moet echt wel veranderen.

Een camera kopen (en deze ook gebruiken)
Ik wil al een tijdje een deftige camera kopen. Dit is toch iets dat ik zeker dit jaar van dit lijstje wil schrappen. Met deze camera kan ik mijn creatieve kant dan weer een beetje meer laten gaan.

Meer fietsen
Ik fiets echt doodgraag, dus ik vind het best wel raar dat ik dit zo weinig doe. Ik hoop dat ik met het mooie weer met de fiets naar school kan en dat ik deze zomer ook meer fiets.

Meer buiten gaan
Dit klinkt misschien wel stom, maar ik ben iemand die vooral veel op haar computer zit. Ik zit dan binnen in mijn kamer en in de zomervakantie merk ik wel vaak dat ik één van de weinigen ben die gewoon op Tumblr doelloos zit te scrollen. Ik heb een beetje het gevoel dat het leven aan mij voorbij gaat...

Meer geld sparen (en dit ook uitgeven)
Ik weet het, dit is een enorme contradictie. Je kent het waarschijnlijk wel, je bent aan het sparen voor iets en dan heb je EINDELIJK voldoende geld om het te kopen. Ik ben zo voor enkele dingen aan het sparen, dus hopelijk wordt 2016 een goed financieel jaar.


Zo, wat zijn jullie voornemens?

X

6 comments:

  1. Wauw dat zijn er een hele hoop hoor meid! Veel succes ermee in ieder geval :D

    ReplyDelete
  2. Mooie doelen, maar onthoud dat je niet te streng voor jezelf moet zijn! Ik vind die van de 30 dagen challenge erg leuk, bij dezen doe ik met je mee: ik wil ook zo'n challenge volhouden :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Veel succes! Ik hoop dat 2016 een prachtjaar wordt voor jou! :) X

      Delete
  3. Veel succes ermee! Het zijn er veel, maar ik zou sommige ook willen behalen dit jaar zoals sporten, zelfvertrouwen en schrijven :) Gelukkig nieuwjaar, ik hoop dat het een topjaar wordt voor je! x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje! Ik hoop dat ook voor jou 2016 een geweldig jaar wordt! X

      Delete

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik