Thursday, December 31, 2015

Maandelijkse Update (December 2015)

Zo zo, het jaartje zit er al op. Wat vliegt de tijd! Ik kijk nog snel even terug naar mijn maand december. Kijk je even mee?

Wat was je leukste moment deze maand?
De eerste maandag van de kerstvakantie ben ik met wat vrienden naar de kerstmarkt in Gent geweest. Ik heb zo veel moeten lachen en ik heb toen echt een aangename tijd gehad! Voor iemand die niet veel naar buiten gaat met vrienden, was dit toch wel iets dat ik snel nog eens zou doen. Van eendjes vissen tot gezellig in een bar zitten... Het was een fijne dag.

Welke boeken heb je gelezen?
Vol schaamte neem ik dezelfde foto uit mijn vorige update, want ik heb echt waanzinnig weinig gelezen. Deels komt dit door de examens en de drukke vakantieperiode. Ik hoop echt dat ik deze snel uit heb, want hij is fantastisch.



Wat is de tofste serie of film die je deze maand gekeken hebt?
Ah, mijn favoriete rubriek! Ten eerste heb ik deze maand alle afleveringen van Sherlock (her)bekeken. Wat hou ik toch van die show... Ik ben al sinds dat ik een kind was fan van crime shows, en Shelock is toch uniek op dat vlak. (En hallo, Johnlock?!) Na dit te bekijken, ben ik officieel een deel geworden van Superwholock (Supernatural + Doctor Who + Sherlock)

bron
Daarnaast heb ik ook eens een frisse duik genomen in de nostalgische programma's gemaakt door 'Neveneffecten'. 'Neveneffecten' bestaat uit Jonas Geirnaert, Jelle De Beule, Koen De Poortere en Lieven Scheire. Ik kan echt uren lachen met alles dat ze ooit gemaakt hebben.

bron
Ook heb ik deze maand gekeken naar The Martian. Een film die al veel lof van mijn vrienden had ontvangen, en terecht. De film gaat over een astronaut (Matt Damon) die in een storm op Mars alleen achtergelaten wordt, omdat zijn team denkt dat hij dood is. Wonder bij wonder heeft hij het overleefd en moet hij zien te overleven en contact te leggen met NASA. Hij moet hierbij watervoorziening, voedselvoorziening en nog veel meer in acht nemen.

bron

Deze film is prachtig uitgewerkt en er zit uitmuntend acteerwerk in. De regie zit goed en het script is heel goed opgebouwd. Chapeau! (Bonus: Sebastian Stan heeft ook een rol in de film)

bron

Op welk moment ben je heel trots?
Normaal gezien ga ik niet echt veel weg in mijn vrije tijd en zit ik thuis op mijn kamer. Deze vakantie heb ik toch besloten om naar buiten te gaan. Bijgevolg ben ik enorm moe en heb ik soms wel spijt ervan. Al bij al ben ik toch trots dat ik die stomme 'comfort zone' wat vaker verlaat.

Wat heb je voor een ander gedaan dat je écht opviel?
Deze gaat toch wel naar het pakje dat ik voor Secret Santa mocht geven. Ik heb 2 kleine cadeautjes gekocht voor mijn persoon, die bijgevolg de hele dag met een big smile rondliep. Ik weet dan toch zeker dat ik iemand zijn kerst mooi heb gemaakt.

Naar welke muziek heb je geluisterd?
December zat vol met "feel good" liedjes met veel akoestische gitaar in. Iedere keer als ik deze liedjes luister, tovert het meteen een lach op mijn gezicht.

1. Hey Jude - The Beatles

bron
Deze maand december ontdekte ik een cover van deze tijdloze klassieker. Al snel was ik in de bui om meer en meer te luisteren naar The Beatles.  Hey Jude bleef dan toch mijn lieveling. Paul McCartney's live versie in New York geeft me nog altijd kippenvel.

bron
Een lied dat mij zeker blij maakte, was deze gouden plaat. Ik heb hem toevallig gevonden via Spotify Radio, maar hij blijft mij toch zeker bij. Het doet mij zowel denken aan mijn leuke tijd op FACTS als aan mijn zomer. 


bron
Toen ik dit lied voor het eerst hoorde in mijn Discover Weekly afspeellijst van Spotify, zette ik het meteen op repeat. Dit lied maakte mij zo blij. Het gaf mij zo'n goed gevoel vanbinnen en deed mij aan alle leuke dingen denken. Ook deed dit lied mij enorm veel denken aan 'Life Is Strange'. Een prachtig videospel dat je laat stilstaan bij de keuzes in het leven, hoe hartverscheurend ze ook zijn. Ook toont het dat alles gebeurt met een reden. 

bron
Ik wou het toch even vermelden, omdat dit spel vol zit met hevige onderwerpen, zoals pesten, drugs en zelfmoord. Ik ben toch blij dat er aandacht geschonken wordt aan al deze problemen.

Zo, dat waren mijn laatste favorieten van het jaar. Hierbij wens ik jullie een zeer prettig oudejaar en een geweldig nieuw jaar toe.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik