Sunday, December 27, 2015

Mijn Voornemens - Terugblik


Kerstmis is net achter de rug en binnen één week mogen we het nieuwe jaar welkom heten. Wat gaat de tijd toch snel... Voor mij is een nieuw jaar altijd een frisse start. Ik stel graag wat doelen voor mezelf op zodat ik zelf doorheen het jaar kan groeien. Vorig jaar had ik mijn voornemens op mijn oude, Engelstalige blog neergepend en ik ga daar vandaag eens op terug blikken. Heb ik mij aan mijn voornemens gehouden?

1. Meer sporten

Dit heb ik min of meer gedaan. Ik heb meer gesport dan vorig jaar, maar nog altijd niet voldoende. Ik heb nu namelijk geen hobby meer dus zoveel beweging komt er ook niet in... Ik heb vooral in december veel gesport, maar dat is ook snel verminderd.Deze komt dus zeker terug op mijn nieuw lijstje.

NIET GESLAAGD

2. Meer muziek luisteren

Ik luisterde vooral veel naar dezelfde bands en ik wou mijn horizon een beetje verruimen. Het afgelopen jaar heb ik veel muziek ontdekt uit verschillende genres. Mede dankzij de 'Discover Weekly' functie van Spotify en mijn vele uren op 8tracks heb ik dit kunnen realiseren. Ik kan niet wachten op alle muziek die ik in 2016 zal ontdekken.

GESLAAGD

3. Meer fruit eten

Deze is zonder twijfel geslaagd! De laatste tijd eet ik vaker fruit als ontbijt en ook vaak eet ik het als een kleine snack tussendoor. Een voornemen dat in 2016 mag doorlopen.

GESLAAGD

4. Meer geld sparen

Ik denk dat ik een beetje meer geld heb uitgegeven dan vorig jaar. Ik ga dit toch opnieuw op mijn lijstje zetten. Aangezien ik nu ook oud genoeg ben voor een vakantiejob, hoop ik hier ook wat geld te kunnen verdienen.

NIET GESLAAGD

5. Gitaar leren spelen

Deze is gelukt! Ik ben vorig jaar in januari begonnen met wat gitaarlessen te volgen tot en met juni en nu kan ik al aardig wat spelen. Ik hoop dat ik volgend jaar wel weer mijn gitaarlessen kan opnemen...

GESLAAGD

6. Meer zingen

Iedere keer als ik gitaar speel, zing ik hier ook bij. Deze stap is dus zeker ook geslaagd. Dit wil ik toch ook in 2016 blijven voortzetten.

GESLAAGD

7. Meer dansen

Ook dit is weer een stap die ik pas in december begon te realiseren. Ik werd toen aangewakkerd door deze parody van Warm Bodies om het dansen weer op te nemen. Ik hoop dat ik volgend jaar weer kan gaan dansen, want ik mis het echt zo hard. Ook hoop ik dat ik volgend jaar toch een beetje meer dans in mijn kamer.

NIET GESLAAGD

8. Meer fietsen

Trek maar een gigantische streep door deze, want ik kan mij zelfs niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst nog op mijn fiets zat... Deze komt dus volgend jaar terug op mijn lijst.

NIET GESLAAGD

9. Meer met vrienden afspreken

Raar maar waar is deze stap toch voltooid. Ik ben wel degelijk meer naar buiten geweest met vrienden. Vorige week zelfs nog! Wat een verandering vergeleken met de vorige jaren.

GESLAAGD

10. Meer water drinken

Deze stap durf ik wel eens geslaagd te noemen. Langzaam maar zeker drink ik meer water. Een grote verandering die ik maakte was het drinken van water bij mijn ontbijt door de week.

GESLAAGD



Als ik nu eens terugblik op alles, kom ik aan een aardige 6/10. Dit is toch al een betere score dan de vorige jaren. We gaan volgend jaar voor de 10/10!

En jij, heb jij je aan je voornemens gehouden?

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik