Sunday, December 6, 2015

Maandelijkse Update (November 2015)

Ik weet het, ik weet het,... Ik ben vrij laat met deze post. Ik zit namelijk middenin mijn examens en heb daardoor wat minder tijd om blogposts te schrijven (stiekem moet ik toegeven dat ik door uitstelgedrag meer blogposts hebben kunnen schrijven dan ik normaal doe) De maand november lijkt al eeuwen weg (zeker nu het al Sinterklaas is) en ik probeer mij aan mijn beloftes te houden: hier is mijn (late) update van de maand november!

Wat was je leukste moment deze maand?
Als ik terug kijk naar deze maand, komt één gebeurtenis onmiddellijk aan bod: free stage! Op mijn school organiseren ze elke jaar een vrij podium, waar leerlingen zich kunnen inschrijven met een talent. Ook leerkrachten staan die avond op het podium en het is een heel gezellig boeltje. Dit jaar deed een jongen uit mijn klas mee, die een liter melk in minder dan 20 seconden op dronk. Hier moest ik toch even mee lachen... Dan had je ook nog twee leerkrachten van mij, die op het podium in het groepje 'Seven Teachers In The Sky' speelden. Zowel Muse als Green Day hebben ze gespeeld, wat mij toch stiekem een beetje heel blij maakte.

Welke boeken heb je gelezen?
Zoals elke maand ben ik weer teleurgesteld in wat ik allemaal (niet) gelezen heb... Om te beginnen heb ik The Amazing Book Is Not On Fire gelezen. Het is één van de weinige boeken van YouTubers die ik wel wou lezen, dus kocht ik deze meteen toen ik hem in de winkel zag liggen. Het boek gaat over het leven van YouTubers AmazingPhil en danisnotonfire. Ze vertellen zoveel dat je alleen interesseert als je echt fan van hen bent. Ik was persoonlijk blij met het boek en vond het tof om eens te lezen hoe ze schrijven, in plaats van te kijken naar een filmpje.



Ten tweede ben ik begonnen in The Assassin's Blade. Het boek is de prequel van Throne Of Glass en verteld over Celaena voor ze aan de Championship meedeed. Het boek is ingedeeld in 5 verschillende verhalen, die chronologisch op elkaar volgen. Ik heb tot nu toe al 2 verhaaltjes volledig uitgelezen en zit midden in het derde verhaal. Ik ben heel tevreden met dit boek! Als je dus fan bent van Throne Of Glass, kan je dit boek écht niet missen.



Wat is de tofste serie of film die je deze maand gekeken hebt?
Deze maand heb ik veel gekeken, en dat ga ik uitgebreid bespreken! Laten we beginnen met series: deze maand ben ik eindelijk begonnen aan de negende Doctor van Doctor Who. Dit is het punt waarop Doctor Who na vele jaren eindelijk terug werd uitgezonden. Het dateert uit 2005 en de Whovians hebben het de naam 'New Who' gegeven. Vele Doctor Who fans hebben ook alleen maar alles vanaf 2005 gezien. (De serie is origineel in 1953-ish begonnen)

Christopher Eccleston als The Doctor
Zelf had ik Matt Smith en Peter Capaldi al gezien als de Doctor, maar nu was het dus de beurt aan Christopher Eccleston. Persoonlijk kan ik niet wachten op David Tennant, want ik ben vrij zeker dat hij mijn favoriete Doctor zal worden.

David Tennant als The Doctor
Laten we nu even praten over films. Afgelopen maand heb ik twee prachtfilms gezien. De eerste film die ik gezien heb is The Adjustment Bureau. Deze film is al een tijdje uit, ik weet het, maar ik heb hem onlangs voor het eerst gezien en het was instant-love. De film heeft in mijn opinie een vrij ingewikkeld concept, dus ik raad jullie aan om de trailer te kijken. The Adjustment Bureau is een romantische actiefilm.

Emily Blunt in The Adjustment Bureau

Ook heb ik Warm Bodies gekeken. Deze film is ook al een paar jaar oud en velen hebben hem al gezien. Zelf werd ik aangespoord door deze parody van The Hillywood Show. De film gaat over R, een zombie, die verliefd wordt op Julie, die een mens is. Een deel van de film wordt door R verteld, wat ik fantastisch vind. Na de film te zien, ben ik wel benieuwd naar het boek waarop het gebaseerd is. Hier kun je de trailer kijken.

Warm Bodies

Op welk moment ben je heel trots?
Mijn doel voor dit jaar, was om voor Latijn in de 90% te zitten, aangezien het echt heel gemakkelijk is dit jaar. Op mijn laatste rapport had ik 95% voor Latijn, dus dit is goed aan het lukken.

Wat heb je voor een ander gedaan dat je écht opviel?
Wow... Ik ben zo teleurgesteld dat ik hier niet direct een antwoord op kan vinden... Hier ben ik toch zelf even stil van.

Naar welke muziek heb je geluisterd?
As usual ga ik eindigen met mijn top 3 liedjes die ik deze maand geluisterd heb. Laat mij eens kijken in mijn Spotify-afspeellijst.

#1 Control - Halsey

Ik had het album al een tijdje staan, maar sinds ik dit lied heb gehoord, kon ik er niet meer van af blijven...

#2 Could Have Been Me - The Struts

Dit is een lied waarbij ik altijd luidkeels meezing. Ik ben echt zo'n grote fan van dit lied. The Struts, you're doing it right.

#3 LA Devotee - Panic! At The Disco


Dit lied is pas eind november uitgekomen, maar ik heb dit lied al plat gespeeld.

Zo, hoe was jouw maand november?

4 comments:

  1. Ooooh zo nice da je dan & phil hun boek hebt! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Echt hé! :) Gewoon gevonden in de Fnac in Gent!

      Delete
  2. Wow! Zo'n goede punten voor LA! :) Oh het boek van Dan & Phil! Van uitstelgedrag weet ik ook alles :s Veel succes nog met je examens! x

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik