Wednesday, December 9, 2015

Mijn Onzekerheden (Geïnspireerd door doddleoddle)

Toen ik naar muziek wou luisteren op YouTube, stond er op de voorpagina wel een heel speciale video die onmiddellijk mijn aandacht trok. Ik ben namelijk geabonneerd op vele YouTubers, maar stiekem kijk ik maar af en toe eens een video. Als ik dan eens kijk, zijn het er onmiddellijk 10. Mijn obsessie met YouTubers is niet meer wat het geweest is (ik kijk naar jou, 2012-versie van mezelf).

Dodie Clark AKA doddleoddle
Voor het laatst botste ik op 'doddleoddle', een superlief en prachtig meisje uit Groot-Brittanië. Ze had al aardig wat abonnees, dus besloot ik snel om eens te kijken of het de moeite was om te abonneren. Na een paar video's was ik overtuigd en hier zijn we dan, een paar weken later.

Wat vooral mijn aandacht trok was de thumbnail van de video. De signature-look van Dodie was nergens te bekennen. In tegendeel, ze droeg helemaal geen make-up. De titel die er dan bijstond, 'My Insecurities', maakte mij dan toch wel heel nieuwsgierig.


De video begon met Dodie die haar laatste deeltje make-up weghaalde, daarna begon ze alles op te noemen waar ze zich onzeker over voelde. Over bijna elk deel van haar lichaam heeft ze iets gezegd. Over haar grootste onzekerheid, haar neus, praatte ze een beetje langer. Na een inspirerende boodschap over hoe anderen dingen aan jou kunnen leuk vinden, ook al zie je het zelf niet, begon ze over al haar onzekerheden te zeggen waarom ze hield van die delen. Dat toverde meteen een lach op mijn gezicht.

Ze sloot de video af met de opdracht om zelf 3 onzekerheden van jou te zeggen, en dan te zeggen waarom je wél van hen houdt. Ik vond dit toch veel te mooi om in een reactie te zetten die waarschijnlijk door niemand gelezen zou worden en daarom besloot ik het op mijn blog te delen.
Ik moedig jullie ten zeerste aan dit ook te doen, of het nu op je blog zelf is of in de reacties of misschien op een blaadje voor jezelf. Hier zijn alvast mijn 3 grootste onzekerheden:

Mijn haar

Ik vind mijn haar vreselijk. Het ligt nooit goed, het is lichtjes aan kapot geraakt en er zit niets van volume in. Het wordt altijd snel vettig en het is zo steil als iets. Ook vind ik soms dat mijn blond (ik heb ombré haar) er raar uitziet.

Maar mijn haar is superzacht en om eerlijk te zijn: dit is MIJN haar. Dit kapsel hoort bij mij. Het zit er altijd raar uit, alsof het niet echt een stijl heeft. Sommige dagen draag ik een speldje in mijn haar, sommige dagen hangt het voor mijn ogen en soms doe ik het eens in een dot. Maar dit is mijn haar en ik ben blij dat niemand haar heeft zoals mij.


Mijn wenkbrauwen

Als er één iets is waar ik onzeker over ben, dan zijn het mijn wenkbrauwen wel. Ze zijn heel dik en donker en helemaal niet vol. Soms lijkt het alsof er een gat in een deel van mijn wenkbrauwen zit. Ik heb er zo'n hekel aan! Ik schaam me altijd zo als ik doorheb dat ze helemaal in het midden van mijn gezicht staan te schreeuwen naar anderen "Kijk! Zo zie je hoe het niet moet zijn."

Maar ik ben blij dat mijn wenkbrauwen niet flinterdun zijn, want ik bedoel, kijk dan maar eens naar Cara Delevigne. Haar wenkbrauw = goals!

Mijn buik

Ik denk dat mijn buik één van de dingen is waar ik altijd onzeker over ga zijn, al is dat de laatste tijd al verbeterd. Ik heb geen strakke buik en langs de zijkant heb ik een beetje "zwembandjes". Maar dik ben ik totaal niet (wat me lang geduurd heeft om door te hebben). Ik heb gewoon een klein beetje een buikje. Ik stoor mij daar zo enorm aan. Ook zitten er rond mijn navel wat donkere haartjes en ik erger mij er dood aan.

Ik hou toch van mijn buik, omdat ik een klein moedervlekje dat ik best wel sexy vind. Ook heb ik bad-ass stretch marks aan de zijkant van mijn buik en ik ben er echt dol op!


En jij, wat zijn jouw onzekerheden en waarom vind je ze wél leuk?

4 comments:

  1. Wauw wat dapper dat je dit doet en online durft zetten! En grappig dat je ook Dodie kijkt; ik vind haar echt geweldig <3.
    Ik denk dat (bijna) alle meisjes onzeker zijn over hun wenkbrauwen en hun buik. En meid, persoonlijk vind ik jouw haar echt prachtig!! .X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, dankje meid! Jij bent echt geweldig! ♥

      Delete
  2. Ik heb nu echt zo veel meer respect voor jou, wow!:D Je bent één van de geweldigste personen die ik ken, en die onzekerheden maken je deze fantastische persoon die je bent! Mijn haar is ook een grote onzekerheid, maar dan de tegenovergestelde versie van jou, maar hé, embrace the curls. x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje, Lisa! :D En ik ben echt een grote fan van jou haar haha :) X

      Delete

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik