Sunday, January 31, 2016

Maandelijkse Update (Januari 2016)

De eerste maand van het jaartje zit er al op... De tijd vliegt voorbij en in no-time zal het waarschijnlijk al 2017 zijn. Elke maand blik ik eens even terug op de afgelopen maand, omdat ik vind dat we te veel momenten vergeten. Dus, kijk je even mee naar wat deze maand uniek maakte?

Wat was je leukste moment deze maand?
Een moment dat direct in mij opkomt, is die keer toen ik de vrijdagavond met wat vrienden ging gaan bowlen. Ik ben toen direct na school, in de gietende regen, naar het huis van één van mijn vrienden geweest. Iedereen was er al, behalve ik en mijn vriendin, omdat we een uur extra hadden. Nadat we even gelachen hadden en bijgepraat hadden, stonden we weer op in de gietende regen om pizza te gaan eten... We hebben een hilarisch potje "wie ben ik?" gespeeld en toen vertrokken we - je raadt het al - in de gietende regen naar de bowling.

Eigenlijk was de hele avond bijeengekomen omdat we wouden poolen. Na een uurtje hiervan besloten we om het poolen in te ruilen voor het bowlen en om te spelen op de vele "machines" die er stonden. Uiteindelijk kwamen mijn ouders mij halen, en was ik toch blij dat ik eens naar buiten ben geweest de vrijdagavond, in plaats van een filmpje te kijken in mijn warme bedje.

Welke boeken heb je gelezen?
Met véél trots kan ik melden dat ik EINDELIJK The Assassin's Blade heb uitgelezen, het boek dat de afgelopen maanden op deze updates verscheen. Ik heb enorm genoten van dit boek. Voor mijn korte mening over het boek, kun je een kijkje nemen op mijn Goodreads.

Helaas moet ik hierbij melden dat mijn fototoestel het begeven heeft. De komende tijd zullen er dus minder foto's verschijnen.
Ook kan ik hier direct bij vermelden dat ik het tweede boek van de Throne Of Glass series (waarvan je hierboven de prequel ziet) heb gelezen. Ik wil hierbij toch vermelden dat dit één van de leukste boeken was die ik de afgelopen tijd gelezen heb. Ik had echt moeite om hem neer te leggen. 

Momenteel ben ik begonnen met Heir Of Fire te lezen. Het is het derde boek van de Throne Of Glass reeks, en ik hoop deze toch zeker begin deze maand uit te lezen.
Wat is de tofste serie of film die je deze maand gekeken hebt?
Hiep hiep hoera! Deze maand heb ik beloftes nagekomen. Ik had mijn vrienden al een tijdje beloofd om Game Of Thrones te kijken. Iedereen heeft alle seizoenen al gezien en ze bleven maar praten over hoe goed het was en over alles dat met de serie te maken had. Lichtjes gedwongen, besloot ik dan maar om deze serie een kans te geven. In het begin had ik mijn twijfels nog, aangezien dit écht mijn stijl van series niet is. Toch was ik na enkele afleveringen helemaal verkocht door het verhaal en was ik helemaal in de ban van de strijd tussen de vele families. Ondertussen is seizoen 1 helemaal achter de rug, en ik kan ik niet wachten om aan het tweede te beginnen.

Qua films ga ik er twee vernoemen die je MOET gezien hebben. In beide speelt de prachtige actrice Natalie Portman mee, die volgens mij alleen maar in goeie films meespeelt. De eerste film heb ik op oudejaarsavond gezien, maar ik reken hem toch mee omdat ik er echt kippenvel van kreeg. Ik had niet veel anders verwacht, aangezien de film geregisseerd was door Darren Aronofsky (bekend van o.a. Requiem For A Dream). 
Ik heb het over Black Swan. De film vertelt het verhaal van een meisje die heel haar leven geeft om de zwaan te kunnen spelen in de heel bekende balletvoorstelling "Het Zwanenmeer". De film speelt echt met je gevoelens en gedachten, door dromen en realiteit door elkaar te slaan. Het einde ga ik niet verklappen, maar het laat je toch stil staan bij de diepere betekenis van de film. Natalie Portman heeft hier een prachtige prestatie neergezet.

De tweede film die ik gezien heb, is de zeer bekende V For Vendetta. Ook hierin verbaasd Natalie Portman's talent mij en is het weer een film met een boodschap. Films met een boodschap zijn voor mij echt de pure kunst van het vak, en ik ben altijd blij van deze te zien. V For Vendatta was een prachtige film, die je liet nadenken of je de overheid wel écht kan vertrouwen en dat macht slechts een illusie is.
bron
Op welk moment ben je heel trots?
We moesten een gedicht schrijven voor gedichtendag op school. Het thema dit jaar was "Jaren die druppelend versmelten". Ik was toch wel trots op het gedicht dat ik in elkaar had gepuzzeld. Voor zijn die interesse hebben, dit is het:
In het holst van de nacht
Ontwaak ik uit mijn waan
Stilletjes, zodat niemand het hoort
Open ik onze kluis

Een volle maan rijst op
Begeleid door talloze flikkerende sterren
De geur van gebakken vlees
Een echo van jouw lach

We zitten op onze fiets
In het straatlicht zweven we
Als vogels boven de zee, wilde golven
De nacht is van ons

De kleur van je ogen
Spelen de noten van je favoriete lied
De bogen van je mond
Krullen nog meer dan je haren

Het water is ondertussen koud
Onze kledij gedroogd
Een lichte wind steekt op
Ik voel me warm vanbinnen

Een fel licht
Een laatste blik
Een nieuw vaarwel

De kluis valt dicht
Kruip weer in mijn bed
Het bed voelt koud



Wat heb je voor een ander gedaan dat je écht opviel?
Er zit een meisje in mijn klas die het redelijk moeilijk heeft met al het schoolwerk. Ze stuurt me redelijk vaak een berichtje op Facebook. Ondanks dat ik dan meestal net heel druk bezig ben, laat ik alles vallen om toch maar met haar te kunnen praten en haar wat tips geef om zo beter te kunnen leren. Zo weet ik toch zeker dat ze iemand heeft waarop ze een beetje kan terugvallen.

Naar welke muziek heb je geluisterd?
Deze maand was het groot feest, want het nieuwe album van één van mijn favoriete bands, Panic! At The Disco, kwam deze maand uit. Ze zijn bekend van hun monsterhit "I Write Sins Not Tragedies" in 2005, maar ze zijn nog lang niet klaar. Momenteel is het enige lid in de band dat nog overblijft van de originele groep Brendon Urie, die heel dit album op zich nam. Het album is een mix van Frank Sinatra en Queen, maar het theater-genre waarmee ze gestart zijn blijft wel een basis. Elk album is vrijwel een musical op zich, en dat verschilt deze keer ook niet.

Soit, ik ga jullie mijn top 3 meest beluisterde liedjes meedelen, want ik kan veel te ver uitweiden over Panic! At The Disco.

#1 Golden Days - Panic! At The Disco
bron
Ik ga jullie een beetje sparen, en slechts één lied delen van het nieuwe album. Dit is volgens mij (samen met LA Devotee) het beste lied op het hele album.

#2 Ex's & Oh's - Elle King


bron
Origineel dacht ik dat dit een lied van Selah Sue was. Toen ik het dan online zocht, kwam ik erachter dat dit van Elle King is. Ik weet niet wat het is met dit lied, maar ik ben er helemaal weg van.

#3 Dream Of Flying - Brian Crain

Wanneer ik in mijn boek lees, luister ik naar deze afspeellijst op 8tracks. Toen ik de titel las - I hope you like the stars I stole for you - was ik helemaal verkocht. Met deze afspeellijst is mijn liefde voor klassieke muziek gegroeid en ben ik er helemaal weg van. Een grote aanrader om naar te luisteren wanneer je boeken leest of studeert.

Zo, dat was het dan weer voor deze maand. Wat zijn jouw favorieten van deze maand?


4 comments:

  1. Hallo daar! Ik wil al zo lang V For Vendetta kijken, nu moet ik wel hé! Het gedichtje is trouwens super! x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje, Lisa! Ik vond V For Vendetta echt super. Je zal er zeker geen spijt van hebben! X

      Delete
  2. Aaah ik wil ook al zo lang V For Vendatta kijken haha! En ik denk dat ik toch eens naar het nieuwe album van P!ATD zal moeten luisteren aangezien ik de laatste tijd een ongelooflijke fan ben van Frank Sinatra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zeker een aanrader! Ik denk dat vooral Death Of A Bachelor en Impossible Year dan in de smaak zullen vallen. Geniet ervan, want ik vind het een ge-wel-dig album!

      Delete

 

Template by BloggerCandy.com | Header Image by Freepik